Kvinnemagasinet FemelleVåre bloggereBlogge hos oss?Ukens konkurranseFå nyhetsskriv


Arkiv for april 2015

kake1kake2

Jeg har laget min aller første bleiekake, og er veldig fornøyd med resultatet. Har faktisk lagt sjelen min i den, så håper det faller i smak. Sukkersøtt og jentete! I skrivende stund er jeg nemlig på babyshower hos min aller beste venninne som venter barn i juli. Jeg har planlagt dette eventet en stund, så det er gøy å endelig få gjennomført det. Bilder fra dagen kommer ut på bloggen i morgen.

summer1summer2summer3summer4

Summer; hair gets lighter, skin gets darker, water gets warmer, drinks get colder, music gets louder, nights get longer, life gets better. And at the end of the day, your feet should be dirty, your hair messy and your eyes sparkling. ♥

 

coa1coa2coan

Det er ingen tvil om at Kendall og Kylie Jenner fanget mest oppmerksomhet den første dagen på Coachella festivalen. Kan heller ikke få sagt hvor mye jeg digger den nye, tykise hårfargen til Kylie.

heels

Valg av sko – Gode sko er virkelig alfa og omega! Prøv skoen og tenk deg om to ganger før du drar fram bankkortet. Finn et par hvor tyngdekraften føles naturlig, og som gjør at du føler deg trygg. En sko med platå, er alltid en sikker vinner, siden de gir deg bedre støtte og er mye enklere å gå i enn de med helt flat såle. Du kommer også opp i høyden uten å nødvendigvis flytte all vekt over tærne.

Trening – Er absolutt nødvendig og noe som må til! Men du trenger nødvendigvis ikke øve på å gå i høyhælede sko med høye hæler på. Tren balansen barfot, så vil det ha effekt også for den tiden du skal gå med skoene. Ellers kan du trene opp tærne med enkle øvelser som å plukke opp klinkekuler fra bakken, og balanseøvelser for anklene for å styrke gangen. Noe som også er veldig viktig, er at du alltid bøyer og tøyer føttene godt både før og etter bruk av høye hæler. Tenk på dette neste gang!

Holdning – Holdningen din er utrolig viktig når du skal gå i høye hæler. Det gjelder å holde hodet og haken opp, trekke skuldrene tilbake, stramme magen og ha en lett bøy i knærne. Minn deg selv på dette når du er ute å går. Det er også viktig å gå rett, og unngå den såkalte «andegangen» med skoene vridd utover. Løft benene med hjelp fra magemusklene dine, og ha hovedvekten på tåballen.

Andre tips – Ta ikke på deg de høye hælene før du drar hjemmefra. Putt skoene i veska og ha dem på deg bare på festen. Da begrenser du tiden du går på høye hæler. Spark av deg skoene ved enhver anledning, under bordet ved middagen for eksempel. Knekken i foten er til stede også når du sitter, og tvinger foten i unaturlig stilling. Bruk heller aldri de samme høye hælene to dager på rad.

Lykke til ♥